Drukarnia odpowiedzialna jest za tworzenie różnorodnych wyrobów poligraficznych – zgodnie z wytycznymi potencjalnego klienta oraz zapleczem maszynowym, którym dysponuje. Gazety, czasopisma, broszury, książki, ulotki, banery, opakowania – drukarnia może zajmować się niemal wszystkim. Obecnie niezwykle popularny jest druk na gadżetach reklamowych – smyczach, kubkach, pendrive’ach, podkładkach pod mysz, teczkach, a nawet torbach. Odpowiednio wykonany nadruk może pełnić istotną rolę w kampanii marketingowej – zarówno firmy, usługi czy produktu. Współczesna drukarnia znacząco różni się od przedsiębiorstw sprzed kilkunastu czy nawet kilku lat. Nowoczesne, zaawansowane technicznie, a zarazem technologicznie firmy zachwycają wachlarzem różnorodnych usług – w pełni dostosowanych do potrzeb współczesnego kontrahenta.

papier
Chociaż obecnie można drukować na niemal każdym podłożu, warto przytoczyć najpopularniejsze rodzaje papieru. Jeśli chodzi o kampanie reklamowe, to właśnie papier i wykonane z niego ulotki, banery, plakaty, broszury czy foldery pełnią kluczową rolę w promocji produktu bądź usługi. Wyróżniamy:
- Klasyczne rozwiązanie, a więc 135-gramowy papier błyszczący, powlekany – idealne do druku ulotek;
- Równie popularny 135-gramowy papier powlekany matowy;
- Nieco grubszy, bo 170-gramowy papier powlekany błyszczący – doskonały do druku wyższej jakości plakatów;
- 200-gramowy powlekany papier błyszczący – przeznaczony do druku ekskluzywnych zaproszeń;
- 300-gramowy powlekany papier błyszczący – doskonały do druku wizytówek;
- A także 350-gramowy, sztywny papier matowy dedykowany najbardziej ekskluzywnym wizytówkom.