GRA STRATEGICZNO-ZRĘCZNOŚCIOWA BIT SHIFTER – Bitwa o krainę scalaków

GRA STRATEGICZNO-ZRĘCZNOŚCIOWA BIT SHIFTER – Bitwa o krainę scalaków

Akcja rozgrywa się w świecie przypominającym płytę główną komputera, z budynkami przywodzącymi na myśl układy scalone oraz siecią dróg odwzorowującą ścieżki przewodzące obwodów. Przez środek każdego sektora przebiega przypominający rzekę strumień danych – należy go chronić przed zainfekowaniem, nie dopuszczając do ekspansji wirusa. Powierzchnia świata składa się z niewielkich pól w kształcie heksagonów, które wskutek rozprzestrzeniającej się infekcji zmieniają kolor na ognistą czerwień. Naszym zadaniem jest przywrócenie im zdrowej błękitnej barwy. Możemy tego dokonać przy użyciu trzech narzędzi. Pierwszym są zrzucane na powierzchnię roboty, które automatycznie czyszczą wszystko w polu widzenia, a następnie czekają, by przenieść je w następne miejsce. Dwa pozostałe to rozwiązania pomocnicze: bomby i inne środki masowego rażenia oraz pokładowe działko. Są one tylko uzupełnieniem, gdyż w przypadku tych pierwszych możemy zabrać na pokład zaledwie jedną sztukę, a za pomocą działka niszczymy wirusa wolniej, niż się rozrasta. Niektóre elementy scenerii po zainfekowaniu stają się wobec nas wrogo nastawione. Ponadto w zainfekowanych miejscach pojawiają się przeciwnicy atakujący zarówno nasz pojazd, jak i aktywne drony. Początkowo są to zabawne i niezbyt ruchliwe stwory przypominające ślimaki, później także jednostki atakujące nas w powietrzu. Dodatkowe roboty produkowane są w specjalnych urządzeniach rozmieszczonych w sektorze: gdy pobierzemy jednego promieniem chwytającym, rozpoczyna się produkcja kolejnego. W podobny sposób pobieramy dodatkową broń i inne tymczasowe usprawnienia z urządzeń, które zaprogramowaliśmy do produkcji danego przedmiotu. Oprócz walki z wirusem należy poświęcić trochę czasu na gromadzenie unoszących się w powietrzu obiektów w kształcie pluskwy, symbolizujących błędy systemu. Służą one do opłat za aktywację urządzeń produktywnych, a rzadziej spotykane – do ulepszenia statku. Awansując na wyższy poziom, dokonujemy usprawnienia jednego z czterech parametrów statku. Do wyboru mamy zasięg promienia chwytającego, siłę działka, wytrzymałość tarczy i prędkość poruszania się. Nowe elementy rozgrywki są wprowadzane stopniowo, wraz z rozwojem wydarzeń i kolejnymi bohaterami historii, komunikującymi się z protagonistą. Sympatyczni bohaterowie przypominają roboty z lat 60. XX wieku i noszą żartobliwe imiona, nawiązujące do terminologii komputerowej.

+

ciekawy pomysł, oprawa audiowizualna

sterowanie w osi pionowej na klawiaturze

Podsumowanie

Oryginalna i sympatyczna gra. Dostępna w Early Access, lecz już sprawia wrażenie dobrze zaprojektowanego i ukończonego produktu.

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane