Dla wielu firm polski rynek to za mało – 4F.

Dla wielu firm polski rynek to za mało – 4F.

Nadia Bońkowska dyrektor ds. strategii marketingowej i PR w firmie Atlantic uważa, że przedsiębiorcy z dużo większą niż kiedyś uwagą podchodzą do zagadnień biznesowych.

4F zapowiada ekspansję zagraniczną. Sklepy franczyzowe mają powstać m.in. w Rosji i Niemczech.

Obroty sklepów z ubraniami sportowymi marki 4F zależą od pogody, dlatego tegoroczna zima, dosyć ciepła i bezśnieżna, nie rozpieszczała sprzedawców. Popularność marki poprawiły za to sukcesy sportowców, z którymi współpracuje firma. Olbrzymią rolę odegrał tu skoczek narciarski Kamil Stoch, który był twarzą zimowej kampanii promocyjnej 4F.

Ubrania marki 4F sprzedawane są w 46 sklepach depozytowych, 45 sklepach własnych oraz na 99 stoiskach depozytowych.

– W 2012 roku zamierzamy otworzyć pięć sklepów własnych, 15 sklepów depozytowych i 40 stoisk depozytowych. Chcemy, aby nasze sklepy franczyzowe powstawały w miastach liczących co najmniej 40 tys. mieszkańców. W miejscowościach liczących 15 tys. osób będziemy otwierać stoiska z produktami 4F – zapowiada Konrad Grabski, kierownik ds. rozwoju sieci detalicznej.

Oprócz rozwoju w Polsce 4F zapowiada sprzedaż licencji master w krajach ościennych. Docelowo firma chce budować sieć sprzedaży franczyzowej w Rosji, Niemczech, Czechach, na Ukrainie i Słowacji. Jak dotąd, odzież 4F była w tych krajach dostępna w sklepach multibrandowych.

Sklepy depozytowe 4F mają od 70 do 130 m2 powierzchni. Najczęściej mieszczą się w galeriach handlowych, ale firma nie stroni również od ulic handlowych czy uczęszczanych części miasta. Na przygotowanie sklepu w centrum handlowym trzeba przeznaczyć 1-1,8 tys. zł/m2. Przygotowanie punktu przy ulicy handlowej to wydatek 800-1,4 tys. zł/ m\ Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 2,5 tys. zł. Franczyzobiorca pokrywa koszt projektu sklepu (2 tys. zł), a po rozpoczęciu współpracy ponosi koszty operacyjne – 545 zł netto miesięcznie. 4F oddaje franczyzobiorcy swoje produkty w depozyt, dzięki czemu partner unika ryzyka związanego z kosztami wyprzedaży czy magazynowania.

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane